Med ägg som argument

Sverige 2008. Foto: Bloggen.

Sverige 2008. Foto: Bloggen.

Att det år 2008 i Sverige inte går att hålla ett tillståndsgivet möte är inget annat en stor gigantisk skandal. Skandal i ordets rätta bemärkelse.

Polisen gjorde den här gånget ett tappert försök att ge Erik Almqvist och Sverigedemokratisk ungdom förutsättningar för att hålla mötet. Detta lyckades tyvärr dock inte Malmöpolisen med.

Vänsterpartiet med Ung vänster i fronten lyckades även den här gången stoppa demokratin. Inte heller denna gång med ord som argument.

Med ägg som argument!. Foto: Bloggen.

Med ägg som argument!. Foto: Bloggen.

Men vad återstår när man inte vågar eller kan  ta debatten?
Då kastar man ägg, tändare, mynt och pennor.
Man spottar på meningsmotståndare.
Man drog vid ett tillfälle ut högtalarsladden.  

Jag såg Almqvist träffas av minst ett ägg. Fler kastades men utan att träffa. Detta får mig att må illa. Detta är ett totalt förakt för den svenska demokratin.  

Jag accepterar inte att mörkermän tar ifrån mig och andra medborgare i Sverige våra demokratiska rättigheter.

Jag ville lyssna på vad Erik Almqvist hade att säga. Detta togs ifrån mig och är fullständigt oacceptabelt! Sverige är inte en fullvärdig demokrati när sådant här tillåts hända gång på gång på gång!

Det var inte enbart vänsterpartister som störde mötet. Såg även den här gången SSU:are och även folk från fackförbundet Handels. 

När kommer Lars Ohly och Vänsterpartiet att ställas till svars för vad de sysslar med?
Är vänsterpartiet demokratiska?

Återigen är jag oerhört imponerad av Erik Almqvist.
Att utsättas för dessa skändningar. Träffas av ägg. Bli spottad på men ändå stå där så lugn, så trygg. Det kan endast en man som vet att han har rätt. Verbal är han men det visste ni sedan tidigare!

Läs mer:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1906867.svd

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=841515

http://sydsvenskan.se/sverige/article380410/En-sd-sympatisor-och-en-motdemonstrant.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article380321/Katt–och-rattalek-under-sd-mote.html

http://hd.se/inrikes/2008/10/18/motdemonstranter-stoerde-sd-moete/

http://sydsvenskan.se/malmo/article380150/500-personer-protesterade-mot-sd.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article380150/Mycket-stokigt-sd-mote-har-avslutats.html

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081018/NYHETER/173132272/1057

http://www.ostran.se/sveriges_nyheter/15_greps_i_samband_med_sd_45_moete

http://www.dagensps.se/artiklar/sn/2008/10/18/164927/index.xml

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3569093.ab

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1906867.svd

http://malmolund.city.se/nyheter/2008/10/16/Ar_det_ratt_att_stora_sverigedemokraternas_mote_/

http://sydsvenskan.se/sverige/article380395/Statsvetare-Demonstrationerna-paverkar-inte-demokratin-i-langden.html

http://sydsvenskan.se/opinion/signerat/matsskogkar/article379609.ece

17 kommentarer till Med ägg som argument

  1. Peter skriver:

    Håller fullständigt med. Idag har jag bestämt mig. Jag kommer att rösta på SD nästa val.

  2. Jay skriver:

    2010 får vi nog se lite förbättringar ska du se =)

  3. LaoR skriver:

    Tyvärr ett exempel till på att polisen inte klarar av sin uppgifter och behöver större resurser!
    Senaste var Reclaime the Streets “sammankomst” vid Triangeln men även “Klimatkrockarna” som bara utan vidare kan stänga av viktiga gator I CENTRUM med polisens tysta medgivande!
    Sverige är en demokrati (på pappret) men i verkligheten är det gatans parlament som råder!
    Slöddret härskar på gatorna medan polisen och vanliga medborgare hoppas att de inte ska slå sönder eller bränna ner stan!
    Det här landet är bara en låtsasdemokrati med låtsaslagar och låtsaspolis!
    Enligt fysikens lagar om och när det uppstår tomrum någonstans (ex: på gällande makt eller styrka) då ersätts den av ett annat!
    Här ersätts lag och ordning och rätten till mötesfrihet av kommunistanarki och lagbrott!
    Finns inte en kraft som ser till och även vid behov tvingar medborgarna att efterleva lagarna då är inte lagarna värda det pappret de är skrivna på! Då kan man upplösa den lagstiftande Svenska Riksdagen exempelvis därför att de saknar existensberättigande! De saknar kraft och resurser till att få folk att efterleva deras lagar.
    Slöddret styr på gatorna och polisen saknar medel och bara hoppas att allting ordnar upp sig till slut av sig själv….och det gör till slut men för priset av vår självrespekt!

  4. [...] Läs vad andra bloggare tycker (s) och (v) har skickat ut sina militanta extremister Befria Sverige Extra Extra: 500 personer stör sd-demonstration Yttrandefriheten hotad KRAVALLER I MALMÖ IGEN Kaos vid möte Med ägg som argument [...]

  5. Luke Bloom skriver:

    Märkligt att (v) och (s) inte inser att de jagar folk till (sd) med sina metoder. När man kränker yttrandefriheten så faller vänsterns hela politik!

  6. CG Hansson skriver:

    Enligt uppgift i SDS: 500 personer protesterade mot sd.

    Detta innebär väl 500 nya väljare till Sverigedemokraterna?

    Äggkastarna är Sverigedemokraternas bästa valarbetare!

  7. På plats skriver:

    Ja, vi var lite väl få i blågult men vi gjorde vad vi kunde. Två gånger dessutom!

  8. Nicklas Eriksson skriver:

    Passar väl rätt bra när det är ägg som argumenterar.
    ————————————————
    Adm: Jättebra argument. Men att trampa på demokratin är inget som stör dig?

  9. Fred_S skriver:

    Jag undrar om polisen skicka räkningen för deras insatts till vänsterpartiet? Jag som skattebetalare är förbannat trött på vänsterns eviga stök som kostar oss hundratusentals kronor varje gång.

  10. [...] Ett litet tillägg är detta, med ägg som argument. [...]

  11. be skriver:

    Kanske är det läge för Ohly och co att nästa gång vara med och hålla ordning på sina adepter. Ideellt såklart så skattebetalarna slipper att stå för kostnaden när de ska ut och ”roa sig”.

  12. Monitor skriver:

    Därför är vi rädda!
    (Självupplevt)
    Klippt från min blogg.

    Många kan inte förstå varför ni bosätter er i kristna länder när ni vet att så mycket är annorlunda? De flesta av er vill inte anpassa er och sedan skyller allt på diskriminering och rasism.
    Kan ta några exempel. EM fotbollsmatch mellan Turkiet och Tyskland visades på storbildstv i parken. Det var mycket folk, de flesta mörkhyade (turkar, araber) och svarta (somalier, etiopier). Framför mig står ett par (Tysklands fans) och framför dem står några muslimska killar (17-19år) varvid en av dem vänder sig om tittar på paret och skriker HEJA MUSLIMER.
    Någon dag efter kör jag bil, framför mig kör tre arabiska killar på var sin moped och blockerar hela körbanan. Jag tutar nät för att göra de uppmärksamma på att jag vill ha lite plats så att jag kan köra om dem. De vänder sig om tittar på mig och fortsätter blockera vägbanan. Jag tutar en gång till, då kör två av dem in på cykelbanan som går längs vägbanan men den tredje flyttar sig längst ut till vänster så att jag inte kan köra om honom, fast han är nu ensam framför mig. Helt plötsligt så saktar han ner och kommer jämsides med mig, då tar jag tillfället i akt och säger att mopeder skall framföras antingen på cykelbanan eller till höger på vägbanan. Då får jag till svar -Stanna bilen så får du på käften.
    En tant på min gård tillrättavisade en medelålders arab efter det att hon fick vänta i nästan 10 minuter på hissen, svar hon fick!? -Kalla på din man så skall jag slå honom!!
    Hon visste inte vad hennes avlidne make hade med det att göra men sen kom vi på att han ville inte slå henne för att hon var inte hans kvinna. Är det inte något fel på er attityd???

  13. rim skriver:

    Erik Almqvist stod som en klippa under detta spektakel. Vänsterpartisten som drog igång facebook-gruppen borde stå för kostnaderna.

  14. [...] För mer kommerntarer och länkar kolla in här! [...]

  15. westerbotten skriver:

    På bild 1434 lär du ha fångat Jan Jönsson, ordförande i Sveriges Kommunistiska parti.

  16. [...] 10 postningar 1. Starkt av Almqvist och Karlsson 2. Med ägg som argument 3. En utopi faller 4. Sverige 2008 5. I Cherin Awads Sverige 6. Förvisso är allt relativt men [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 68 andra följare

