Våldet kryper närmre

I bland känns det som om jag går på tomgång. Just nu känns det på det sättet. Jag vet inte varför?

Eller det gör jag!

Jag väntar på att något skall hända i mitt liv. Något som jag kämpat för i många år.

Jag har misströstat, jag har varit frustrerad, jag har varit mycket under resans gång. Men nu verkar det som om pusselbitarna faller på plats. Ett delmål når jag under månadsskiftet. Det stora målet förhoppningsvis vid årsskiftet. Målen är karriärrelaterade.

Familjemässigt är jag i fas. Lite tråkigt uttryckt men ibland är det svårt att hitta orden.

Ett tredje, gigantiskt, mål är att få rätsida på Malmö, Skåne och Sverige. Jag kan inte göra så mycket officiellt men försöker bidra i diskussioner med bekantskapskretsen, skriva insändare och om det går, egenhändigt dela ut lite valinfo i brevlådor i mitt närområde 2009 och speciellt 2010.

Här kan vi alla bidra.

Jag vädrar morgonluft. Jag tror, om inget oförutsätt inträffar, når sd mellan 8-12 %. De flesta vanliga personer jag träffar verkar se sd som det enda realistiska alternativ. Eller så är det bara Malmö (Skåne) som är SD-vänliga.

Malmö är annars i kaos. Våldet kryper riktigt nära. Skottlossning på öppen gata endast 50 meter från min systers familjs bostad på Söderkulla och ett bombdåd 100 meter från min mors bostad.

Själv bor jag ”tryggt” på andra sidan motorvägen hela 2 kilometer från händelsernas centrum. Jobbar dock inte mer än 500 meter från granatkastningen på Almgården. Det är mycket nu. Och mer blir det om vi inte drastiskt ändrar färdriktning.

http://sydsvenskan.se/malmo/article402169/Forsta-fangelsedomen-mot-gangkrigets-toppar.html

2 kommentarer till Våldet kryper närmre

  1. […] på Rosengård Bilbomb på Bennets väg. Apropå “våldet kryper närmre” som jag skrev förra veckan. Jag har själv bott på den här gatan under många år. Femton […]

  2. Hela Svenska Folket skriver:

    Bra blogg med personliga reflektioner ! Ge inte upp. Vi blir fler och fler hela tiden, inte bara i Malmö. Det finns bara en väg kvar att gå. Vi måste helt enkelt ta den här fajten. Det finns ingenting annat som har någon betydelse i jämförelse.

Kommentera

