Kul i Malmö

Ett bråk har brytit ut mellan El-giganten och nya Mediamarkt där den senare köpt upp den förstnämndas kampanj-TV.Inför öppnandet besökte Media Markt El-Gigantens varuhus på Mobilia för att köpa upp samtliga exemplar av en 50-tums plasma-tv som El-Giganten sålde till kampanjpris.
– De ville väl få oss att framstå i dålig dager inför våra kunder genom att försöka göra så att vi fick slut på annonsvaror, säger El-Gigantens vd, till SDS.

Vore det inte bättre att ni tävlade om lägsta pris..?

 Jag kan förstå gigantens reaktion. De har tidigare varit ute i ogjort väder med lockvaror som tar slut direkt. Detta har de, med rätta, kritiserats hårt för. Jag själv drabbades vid en mellandagsrea. Jag var där direkt de öppnade på morgonen men anläggningen var redan slut  när det blev min tur att bli expedierad. Gigantens företrädare gled sedan rejält på sanningen när jag konfronterade dem.

Men att som Mediamarkt köpa upp konkurrentens lager är värre. Till och med värren än Peters hockeyfrilla. Rejält fult och de förtjänar en liten bojkott av oss elektronikkunder. 

http://sydsvenskan.se/malmo/article372474/Storbrak-mellan-Malmos-elektronikvaruhus.html

2 kommentarer till Kul i Malmö

  1. Alex skriver:

    Nä… Vore det inte bättre att de tävlade om bäst service? Länge leve HIFI-klubben! Vad varan kostar är inte allt det är vad du får som räknas!

  2. Morrica skriver:

    Bättre vore det kanske, men inte alls lika underhållande =)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: