Svängdörrs-Sahlin ångrar sig

Endast någon dag efter det att Mona Sahlin tillsammans med Miljöpartiet deklarerat att de tillsammans, utan kommunist-Ohly och vänsterpartiet, aspirerar på regeringsmakten, gör nu Socialdemokraternas ledare en helomvändning.

 

Rakryggat? Knappast.

Fegt, fingern i luften? You bet!

 

Jag fattar inte överhuvudtaget hur en sådan som Sahlin och socialdemokraterna har de siffror de har i opinionsmätningarna.

De lever fortfarande på de gamla stora s-ledarnas meriter. Per Albin, Erlander och grabbarna.
Ni vet, de som lät som dagens Sverigedemokrater låter. De som hade blivit anklagade för rasism, främlingsfientlighet och gud vet vad av dagens Socialdemokratiska yrkespolitiker.

 

Svängdörrs-Sahlin säger nu:  

– Det är inte så att jag har stängt dörren för vänsterpartiet. Jag har uppfattat det som om de har sagt nej och inte ville gå in genom den där dörren. Jag borde ha uttryckt det så också.

 

Jag säger:
Tala sanning istället, Sahlin! Du ångrar vad du sagt eftersom du inte klarade av att förutse reaktionerna. Du är inte smart nog (tack för den Göran)!

 

Ärlighet är uppenbarligen fortfarande inget viktigt för toblerone-Sahlin.

 

Börjar osökt att tänka på den gamla Uggla-hitten. Bäst att hålla helg nu innan jag börjar sjunga!
 
 
 

 

Läs mer: http://sydsvenskan.se/sverige/article384888/Dags-for-Sahlin-att-ge-Ohly-svar.html DN1, DN2, DN3, DN4, DN5, DN6, DN7, SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, AB1, AB2, AB3, AB4, SdS, EX, HD, SR
 

 

Kommentera

