Då jag var i området, som jag ofta är, svängde jag dit …

Hörde att Polisen påbörjat avhysningen av de islamistiska ockupanterna i källarmoskén på Rosengård. Då jag var i området, som jag ofta är, svängde jag dit för att kolla läget med mina egna ögon och öron.

Det hade samlats en folksamling, mestadels skolungdomar från närliggande Rosengårdsskolan och ett antal äldre med vildvuxna stora skägg. En yrvaken Basem Mahmoud (ockupanternas talesman) i toflor utan strumpor var även på plats.

Stämningen i var upprörd bland de äldre medan de yngre mer var uppspelta. Förhoppningarna var att ”något skulle hända”. Vad som menades fick jag dock inte klarhet i.

Hatet och föraktet mot byggarna, journalisterna och Polisen gick dock inte att ta miste på. Polisen sökte dock dialog för att lunga de mest upprörda. Allt detta medan byggbolaget bommade igen fönster och entréer med stora plyfaskivor.

Läs mer: SDS Hd 

http://sydsvenskan.se/malmo/article399107/Vi-far-se-vem-som-trottnar-forst.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article399033/Talt-utanfor-utrymd-Malmomoské.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article399045/Containerbrand-pa-Rosengard.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article399124/Brand-i-sopstation-pa-Ramels-vag.html

10 Responses to Då jag var i området, som jag ofta är, svängde jag dit …

  1. Ilmar skriver:

    En sorglig bild av Sverige 2008. Det här är resultatet av en kravlös invandringspolitik med otacksamma primitiver som fuskat sig in i landet.

  2. Tacksam invandrare skriver:

    Att det är sorglig bild det är vi överens om. Sorglig för Ilmar ser människor som flytt från krig och död som ”otacksamma primitiver som fuskat sig in i landet.” Antagligen så hade de inte behövd fuska sig in i landet om alla länder var lika sköna att leva i som Sverige. Det blir mer sorgligare om det visar sig att det finns fler sådana som tänker som Ilmar.

  3. jesse skriver:

    Ja nu har dom islamistiska fundamentalisterna ute i Rosengård visat sitt rätta ansikte, Att starta uppvigling o att bara vänta på att nåt ska hända, Nä skicka hem dessa individer till deras ursprungsland för här vill dom inte intrigrera sig utan leva utanför regler o lagar. Vill också påpeka att jag ej är rasist utan en vanlig människa som tycker att människor ska bete sig som människor!

  4. Fröken Sverige skriver:

    Ja, den fundamentalistiska moskén skulle de plockat väck för flera år sen.

    Eller rättare sagt: Den skulle aldrig fått starta.

    /FS

  5. Robin_Shadowes skriver:

    Att omedelbart efter stängningen av moskéen smälla upp en tältmoské på tomten utanför, visar bara upp detta totala svensk-förakt dessa individer besitter. Det är dags för polismakten att visa dessa individer en gång för alla att dom inte är några ”aina”, riva tältet, plocka fram fjäderbatongerna och låta dem dansa mazurka på musse-skallar, så dom skränande hoperna skingras och ordningen återställs.

  6. The Wolf Ticket skriver:

    In med militären NU!

  7. […] Läs även tidigare inlägg om händelserna i bloggen! gransen-for-vad-som-kan-tolereras-ar-sedan-lange-passerad/ minatankar68.wordpress.com/hot-stenkastning-och-allahu-akbar-pa-ramelsvag/ minatankar68.wordpress.com/stallningskriget-pa-ramels-vag-fortsatter/ minatankar68.wordpress.com/2008/12/15/690/ […]

  8. […] Sverige 2008 – Gränsen för vad som kan tolereras är sedan länge passerad – Hot, stenkastning och allahu akbar på Ramels väg – Ställningskriget på Ramels väg fortsätter – Då jag var i området, som jag ofta är, svängde jag dit … […]

  9. […] Läs även tidigare inlägg om händelserna i bloggen! Sverige-2008/ (bilder och videos) gransen-for-vad-som-kan-tolereras-ar-sedan-lange-passerad/ hot-stenkastning-och-allahu-akbar-pa-ramelsvag/ stallningskriget-pa-ramels-vag-fortsatter/ wordpress.com/2008/12/15/690/ […]

Kommentera

