Tre månader & några veckor

Det har kommit till den delen av året när alla skall summera och blicka tillbaka över de gångna tolv månaderna. Jag kan emellertid inte här blicka tillbaka mer än tre månader & några veckor.

När jag startade i september var Min Tanke mest att få skriva av mig. Beskriva de saker jag tycker är tokiga i världen. En sorts personlig ventil. Jag har under tidigare år skrivit en och annan  insändare i våra lokala dagstidningar. Men detta är något helt annat. Något betydligt större.

Responsen för ”Mina Tankar 68” har varit överväldigande och tyder på ett stort behov av en blogg med en personligt närvarande inriktning. Detta gäller speciellt rapporterna från Sverigedemokraternas möten på Södergatan, händelserna runt källar-moskén med efterföljande upplopp men även ”ungdomsgängens” framfarter med nyårsraketer.

Bloggen skriver mestadels om sådant jag personligen känner till eller har erfarenhet av. Iband är bilden stor, ibland liten!
Här fyller bloggen  – känner jag – en funktion och gör förhoppningsvis en liten skillnad.

Antalet besökare har varit stort. Nästan 25 000 på tre månader och några veckor. Sanslöst höga siffror för en ny oetablerad privat och personlig  blogg.

Bloggens höjdpunkter har varit samhälliga lågpunkter. Så är det, tyvärr!

Nu ser vi fram emot ett nytt år med bland annat ett EU-val.
Gör då din röst hörd. Passar ingen av allianserna så finns det numera ett starkt alternativ. Detta känns hoppfull i en – trots allt  –  demokrati som Sverige. Tyvärr måste dock en bloggare som jag även fortsättningsvis vara anonym. Samhällsklimatet ger mig för tillfället inget annat alternativ. Jag är ingen kamikaze!

Statistik 2008

Topp 10 postningar
1. Starkt av Almqvist och Karlsson
2. Med ägg som argument
3. En utopi faller
4. Sverige 2008
5. I Cherin Awads Sverige
6. Förvisso är allt relativt men ”lugnt” på Rosengård
7. Och klacken, denna underbara klack!
8. Dom där svenskarna!
9. Om Palestinierna lägger ner vapnen blir
10. Hamas fortsätter utnyttja civilbefolkningen

Antal inlägg: 76
Antal kommentarer: 295
Flest besök: 1,456 — Lördagen, den 18 oktober 2008

Gott Nytt År tillönskas samtliga individer på vår planet!

2 kommentarer till Tre månader & några veckor

  1. Tobias skriver:

    Jag vill tacka dig för din blogg. Jag läser den ofta, och jag uppskattade särskilt dina inlägg om SDU:s torgmöten i Malmö och alla bilderna. Fortsätt gärna skriva. Gott nytt år!

  2. joasson skriver:

    Sedan två år tillbaka läser jag olika bloggar på internet för att kunna läsa allt det som inte ”gammelmedia” inte vill, vågar eller glömmer att skriva om.

    Bloggarna har sakta men säkert öppnat mina ögon om det multikulturella Sveriges negativa sidor och den självutplånande själv censur som existerar i Sverige. Där demokrati och yttrandefrihet inte tas på allvar längre.

    Det är också intressant att läsa andra länders tidningar på internet för jämföra med våra svenska.
    Din blogg är ytterligare en som försöker visa verkligheten från den vanliga medborgarens perspektiv. Det som tidningarna avstår ifrån att skildra.

    Tidningarnas roll kommer att minska efterhand som folk upptäcker detta fenomen. Den verkliga debatten förs numera till stora delar på bloggarna.

    Allt bygger egentligen på svenskens konflikträdsla och rädsla att skuldbelägga. Hellre blunda för problem än att berätta verkligheten. Mona Sahlin är ett tydligt exempel på detta. (Jag tänker på hennes omvändning i herdersvåldsfrågan efter mordet på Fadime. Hennes tidigare inställning var hellre blunda för hedersvåld än att ge rasismen argument. Ett tydligt exempel på konflikträdsla och självcensur).

    Bloggarnas rolla är att slänga ”filttofflorna” och skildrar vekligheten som våra journalister till stora delar tillrättalägger åt oss. Jämförelsen med gamla DDR är inte så dum.

    Lycka till ”Minatankar68”, du behövs i det allt mer politiskt korrekta Sverige..

Kommentera

