Knivar, flaskor och stenar mot Brandkåren & Polisen på Rosengård

Förödelsen efter nattens härjningar. Notera den avskurna släckningsslangen i förgrunden. Foto: Bloggen.

Förödelsen efter nattens härjningar. Notera den avskurna släckningsslangen i förgrunden. Foto: Bloggen.

Brandkåren och Polisen  attackerades med knivar, flaskor och stenar i natt på Rosengård.

  • Ännu en natt med kravaller i Rosengård.
  • På nytt brann det i containrar runt om i stadsdelen.
  • På nytt attackerades Räddningstjänsten.
  • På nytt attackerades Polisen.

Men invandrargänget nöjde sig inte den här gången med detta. De gick även lös på Räddningstjänstens utrustning. Brandslangar skars sönder. Detta är inget annat än ett krig mot samhället. Detta är ett öppet förakt för Sverige. Dessa människor vill inte vara en del av det svenska samhället.

– Man har passerat alla gränser, säger närpolischef Börje Aronsson angående attackerna mot Brandkår och Polis i natt i Rosengård.

– Detta är ju oerhört allvarligt. Det är ett medvetet sabotage för att brandkåren inte ska kunna släcka bränder. Och kan inte brandkåren släcka bränder så kan det både direkt och indirekt hota människoliv. Detta är ju inget pojkstreck, utan då påstår jag att man har ett klart syfte, säger Börje Aronsson.                                                                                                                                               

 

Fortfarande inte ett ord från Reepalu.

Efter nattens härjningar på Ramels väg. Foto: Bloggen.

Efter nattens härjningar på Ramels väg. Foto: Bloggen.

Bilder och mer om tidigare bränder i olika postningar i bloggen.

SDS SDS SDS

11 Responses to Knivar, flaskor och stenar mot Brandkåren & Polisen på Rosengård

  1. andreas skriver:

    det enda vettiga man borde göra e att låta skiten brinna ner .. sätter dom fyr på sitt skit så låt skiten brina ner .. dom lär sig nog när deras hem har brunnit ner.

  2. Robban, Malmö skriver:

    Nu är det väl ändå dags för ordningsmakten att släppa hundarna på ungjävlarna?? Hade det varit i Frankrike så hade vattenkanonerna åkt fram för länge sedan och där hade ungjävlarna inte våga stå och käfta mot ordningsmakten. Vilken tur att de bor i Sverige, här får man tydligen spotta på ordningsmakten hur mycket man vill.

  3. Christel skriver:

    Har läst allt ang Rosengård. Man säger att det bara är en liten grupp av ungdomar som håller på så här, men det håller ju inte jag med om alls. Man läser om kvinnor som ska vara mödrar som attackerar varandra med tillhyggen och män som skjuter på varandra. Det är inte konstigt att barn och ungdomarna beter sig som dom gör. Allt i grund o botten handlar om vad för fostran och inställningar man ger sina barn i tidig ålder. Jag har själv 3 pojkar i ålder 27,16,8 år.Så jag vet vad jag pratar om. Min mellersta son går gymnasiet. Han har börjat ändra sin iställning till invandare till det negativa för på hans gymnasieskola så även där är det ett gäng utländska ungdomar som bara sabbar o ställer till det nästan varje dag. Dom bär knivar, dom hotar lärare o elever mm. Polisen får ofta komma till skolan på grund av dessa killar. Då kan man undra varför inte man stänger av dom. Jag pratade med en lärare som sa att tyvärr ska det mycket mer till för att dom skulle kunna stänga av dessa elever. Det är inte klokt. Min son säger att dom är inte där för att dom vill lära sig ett yrke. Tyvärr så går detta utöver dom som verkligen vill ha en utbildning och lugn o ro i skolan. Det är faktiskt dags att alla säger ifrån. Man är inte rasist bara för att man anser att allt börjar balla ur. Man måste sätta STOPP OCH DET ÄR NU. Idag klandrar jag inte min son för hans inställning. För det är dom själv som har skapat hans inställning genom allt han sett o varit med om. Han säger hade jag gjort så som dom gör då hade jag hamnat på en anstalt. Det han han rätt i. Men jag hade sett till att han aldrig hade fått en möjlighet till att göra som dom gör. Man behöver inte andvända våld för att ändra betende på sina barn. Nu är det dags att politikerna ser till att visa vad som är rätt o fel och inte gömma sig hela tiden. Det är dags att göra en stor förändring på Rosengård. Ta tillbaka er makt istället. MBK var gömmer ni er då i allt detta,ni har ett ansvar för era hyresgäster och det som sker på ert bostadsområde???? Här är en som kommer att rösta på Sverigedemokraterna hädanefter precis som många andra kommer att göra. På grund av att dessa regerande politiker inte klarar av att säga ifrån.

  4. Alex skriver:

    Ja, jag som själv är med invandrarbakgrund håller med Christel. Medan min make och jag jobbar ”hela dagarna” utan att få träffa våra två flickor tills klockan blir mellan 17 och 17:30 finns det människor som hela tiden är hemma med sina barn och gör ingenting annat. Kunde de i så fall ta hand om dem? De förstör allt fast de överlever med skattepengar vi betalar i vår gemensam skattekassan. Och samtidigt är de inte tacksama till att vi offrar våra barn (vi är tillsammans ungefär 3-4 timmar om dagen) för att de skulle ha det bra.

  5. Richard skriver:

    Jag måste dessvärre också höja min röst och instämma med Christel. Jag har själv invandrarbakgrund (dock från betydligt mer ”civiliserade” breddgrader), och jag är så innerligt trött på…på….ja…skiten! För det är vad det är…

  6. Yonis skriver:

    till att börja med, jag själv är uppvuxen på rosengård och har invandrarbakgrund.
    Jag vill säga att jag förstår era åsikter om att detta har gått för långt, och detta måste få ett slut.
    Men det jag vill få fram är att detta inte är ett ”invandrarproblem”. Tror ni att invandrarföräldrar uppmanar sina barn att göra detta ? – kom igen nu för f*n. Det finns ingen förälder på denna jorden som vill att ens barn skall sabotera, råna, missbruka etc. Utan problemet ligger i ungdomarna själva. En del ungdomar i Rosengård anser att deras liv är körda och de har inget att förlora, då ställer de till med allt detta och som grädde på mosen får de se det på TV och i tidningar.
    Det finns jättetrevliga,ambitiösa och riktiga eldsjälar ute i Rosengård… Alla är inte kriminella, långt ifrån….det är bara en klick ungdomar som inte vill uppnå någonting här i livet, då finns det bara en lösning: i med hårdhandskarna. Jag själv som sagt har växt upp på Rosengård i en trygg familj, där jag fick mycket stöd hemifrån. Idag pluggar jag sista terminen på högskolan.
    Det jag vill säga är att det inte alltid omgivningen som formar en, man har faktiskt en egen hjärna att tänka med. Sen spelar det ingen roll om du är ifrån Irak, Ghana eller Sverige. Alla är vi lika inuti.

    ADM: Till viss mån håller jag med dig. Jag är själv uppvuxen i Rosengård. Men det handlar mycket om de kulturella skillnaderna. Men framför allt handlar det om muslimernas syn på oss icke muslimer. Vi är i deras ögon andra klassens medborgare. Det har jag otaliga personliga erfarenheter av när jag verkade i en idrottsförening i stadsdelen. En nära släkting jobbar på en av skolorna och erfarenheterna är likartade. De är här för att skapa ett kalifat. De säger det själva. Det är bara att lyssna. Jag trodde att ett mångkulturellt Malmö skulle kunna fungera. Men det gör det inte. Att tro något annat är att vara naiv och naiv är jag inte längre.

  7. Sickan skriver:

    När ska polisen få befogenhet att samla ihop slöddret – för det SLÖDDER som springer ute om nätterna och förstör?

    Om det nu är killar som tror att deras liv och framtid redan är förstörda så kan de väl få fortsätta tro det – bakom galler. Om deras föräldrar inte kan få pli på dem så är de inga FÖRÄLDRAR.

    Bura in vandalerna – muslimer eller icke! De förstör faktiskt mest för andra muslimer som får andra emot sig. STOPPA VANDALISMEN NU!

    Polisen får inga order från de lokala politikerna så att ropa på Reepalu tjänar ingenting till. Snarare är det riksdagspolitiker som ska agera, men hur det blir med detta vet vi väl.

    Vi har problem lite varstans i landet med detta slags brottslighet, men makthavarna föredrar att drömma sig bort från den. Tills det en dag blir försent …

  8. Nils skriver:

    Låt det brinna ner istället för att släcka. Det kostar oss betalare massa med pengar för att vissa IQ-befriade nollor springer omkring och leker med eld.
    Jag lärde mig vid 2 års ålder att det var dumt och korkat att leka med eld. Men tydligen hoppar denna kunskap över någon generation.

    Jag är trött och förbannad på Rosengård och den slappa behandlingen av dem. De styrande i Malmö måste sätta ner foten och våga ge kritik, men jag antar att de är för fega för det i denna tid. Eftersom kritik mot ett invandrartätt område anses som rasism.

    Sverige är fucked up.

  9. pippi skriver:

    Nu måste ngt radikalt grepp snart tagas. Detta är ett islamistiskt fundamentalistiskt krig mot det svenska samhället ,utfört av små ungar som inte begriper bättre. Hade inte så varit fallet, hade dessa reagerat och tagit i med hårdhanskarna (med stöd av religionen) för länge sedan. Man behöver inte vara rasist för att anse att nu är måttet rågat!!!

  10. Stefan skriver:

    Dags att ordningsmakten visar vem som bestämmer o inte några 15 åringar…eller som Andreas skrev låt skiten brinna ner!

  11. Christian skriver:

    Problemet är att det är för mycket jävla snack.. inget händer och så kommer det tyvärr att förbli tillsvidare. När politikerna ignorerat problemet tillräckligt länge så kommer det uppstå extremistiska krafter från ”andra” hållet. Det kommer antagligen inte göra saken bättre men alla små äckliga snorungar kanske slutar tro de kan bete sig hur som helst utan att något händer dem.

Kommentera

