Stenkastning mot bussar och nya bränder

Bild från den 7 maj. Miljöhuset är nu helt borta. Foto: Bloggen

Bild från den 7 maj. Miljöhuset är nu helt borta. Foto: Bloggen

Vid 18.30-tiden på tisdagskvällen blev ännu en stadsbuss utsatt för stenkastning på Rosengård, rapporterar SKD.
Bussen körde på Amiralsgatan i höjd med Rosengårds centrum när det smällde till i taket.

Ett flertal liknande incidenter har inträffat den senaste tiden i stadsdelen. Detta trots den massiva Polisnärvaron dygnet runt. Situationen är värre än någonsin. Media visar inte sig efter mörkrets inträde. Det är helt enkelt för farligt. Bloggen tar inte fram kameran i onödan längre. Bloggen ser och hör dock fortfarande.

Senare på kvällen, vid 21-tiden, började det brinna i källaren till ett flerfamiljshus på von Rosens väg. Oklart om branden var anlagd. Förhoppningsvis var den det inte!

Om du fått nog: Rösta den sjunde juni!

SDS SDS SDS SDS SDS SDS

One Response to Stenkastning mot bussar och nya bränder

  1. Sune skriver:

    ”Om du fått nog: Rösta den sjunde juni!”

    Javisst!

    Jag har redan försäkrat mig om rätt valsedel … men jag röstar inte förrän den 7 juni. Orsak: Jag litar inte på kuvertmottagarna ute i stan. Hur kan jag vara säker på att de inte bedömer mig som väljare och helt enkelt slänger mitt kuvert???

    Tänker ni på det, förhandsväljare?

    Jag vill inte riskera något så jag väntar.

    Lever vi i en bananmonarki så gör vi.

Kommentera

