Stora resurser i Rosengård

Polisen binder upp gigantiska resurser för att försöka hålla Rosengård lugnt. Foto: Bloggen.

Polisen binder upp gigantiska resurser för att försöka hålla Rosengård lugnt. Foto: Bloggen.

Polisen står fortfarande kvar på Rosengård 24/7.
På fredagskvällen vid 22-tiden var sex patrullbilar på plats i ösregnet på Ramels väg. Vilka resurser det krävs för att hålla lugnt i området. Var tas dessa ifrån?

Och fingret som en Polisman visade ”ungdomsgänget” borde hela resten av samhället visa dessa brännande svenskhatande kriminella vandaler.

SDS

3 kommentarer till Stora resurser i Rosengård

  1. Kim Müller skriver:

    Japp! Det är hög tid att alla svenskar visar vad vi tycker om packet! Ett kollektivt ‘fuck you’ tecken och löfte om hemresa!

  2. Polis skriver:

    Jag jobbar som polis i Malmö. De senaste åren har vi fått ett antal nya poliser med invandrarbakgrund. Tyvärr har många av dom bristfälliga kunskaper i vad gäller svenska språket samt andra meriter från arbetslivet. Många av dom har fått gå förbredande kurser för att komma in på polishögskolan. Och detta är ren inkvotering enligt mig. Att denna lediga polisen visar fingret förvånar inte mig direkt. Det är ingen rättighet att få bli polis, utan man måste visa att man duger till yrket och gärna vara ostraffad. Och detta är tyvärr inte en del va dessa nya poliser. Men så blir det när riksdagen vill få in mer av folk med invandrarbakgrund. Detta jag skriver är rent fakta och inget annat.

  3. CG skriver:

    Du, Polis. En liten fråga. Har ni någon kontakt med utländsk polis? Danmark, tyskland, holland?

    Varför jag frågar är för det vore intressant och veta hur polisen i dessa länder ser på vår svenska. Känns som om vår poliskår nästan borde bli hånade av andra länders. Ni blir ju anmälda för allt och inget. Det enda svensk polis (änsålänge) får göra utan att riskera problem är ju att bryta mot trafikregler och hastighet. Det skiter jag i, för det hade jag också gjort om jag vore snut🙂

    Bara en undran…

    //CG

Kommentera

