Det kvittar

Rosengård.

Polisen lägger redan gigantiska resurser i Rosengård. Foto: Bloggen.

Det kvittar hur mycket Polisen och samhället satsar i Rosengård. Det spelar ingen roll hur många miljoner vi slänger över området. Det blir inte bättre om inte vi ändrar på de bakomliggande orsakerna. Det handlar om en fortsatt stor inflyttning i stadsdelen. Det funkar inte. Det är helt omöjligt. Lösningen är inte heller att flytta nyanlända till andra områden. Då sprider vi bara problemen. Det ser vi redan idag prov på.  Exempelvis i Holma och Kroksbäck.

 

SDS

3 kommentarer till Det kvittar

  1. Barbara skriver:

    Problemet, som man MÅSTE både lyfta fram och fram för allt erkänna att de finns, är att politiker inte har ”visat” den rätta vägen för dem som flytta till Sverige.
    Med detta menar jag att människor kommer från olika platser med olika syn på det mesta som många gånger inte stämmer med vara värderingar.
    Många hade behövt en ”direkt utbildning” om vad som gäller i Sverige. Det kan handla om mycket enkla grejer som så småningom skapar jätte stora problem.
    Exempel- att inte duscha väggar, men sig själv.
    – låt vara det som inte är ditt
    – putta inte dig fram i kön
    – skrik inte i affärer som om du äger ställe, på ditt eget språk, med andar ord… uppför dig för fan!
    – Kasta inte skräp på gatan, det finns papperskorgar
    – Etcetera etcetera

    Ett annat problem, att medier ska SLUTA kalla alla för svenskar! Bara för att man har svensk medborgarskap betyder inte att man är svensk. Zlatan är inte det, inte jag heller och definitivt inte Ghezali. Men man kan alltid fråga just honom, om han KÄNNER sig svensk.
    Jag gör det säkerligen mer än han.

    Tack för mig

  2. Barbara skriver:

    vidare: säg NEJ till burka och niqab.
    Blanda inte religionen med det vanliga livet.
    Vill man ändå leva som man levt innan man kom till Sverige, varför kom man hit?
    Och det är alltid muslimer som ska ha sina egna lagar. Inte alla, för det finns muslimer som har anpassat sig, men de som skriker är för många.

  3. Lena skriver:

    Kloka ord både i bloggen och av dig Barbara. Framför allt det sista – om man ändå vill leva enligt musmlimska ”lagar och regler”, fortsätta med kvinnoförakt, förakt mot andra människors egendom och person, förakt mot Sveriges regler som faktiskt gäller alla som bor här – ja – varför då komma hit. Om jag hade bott i ett land med krig och problem och varit tvungen att flytta till ett annat land för att kunna leva ett säkert och bra liv – ja då hade jag lärt mig allt jag kunnat om det landet och visat min uppskattning och tacksamhet för att jag fått komma dit.

Kommentera

