Förräderi vs förräderi

Lars Ohly med sin berömda halsduk. Foto: SJSD

Lars Ohly, Vänsterpartiet, med tveksam lojalitet gentemot Sverige. Foto: Bloggen

Mona Sahlin kräver besked av Jan Guillou om vad har lämnat till den sovjetiska säkerhetstjänsten KGB om hennes parti.

Hon borde kanske även kräva av sin samarbetspartner Vänsterpartiet vad, de i utbytte mot alla pengar de fick av Sovjetunionen, läckte för information om Sverige? Det vore mer intressant. Vi talar om ett parti med regeringsambitioner. Men Sahlin verkar vara mer lojal mot sitt parti än sin nation.

Glöm heller inte att Vänsterpartiet tog emot den dömde landsförrädaren Stig Bergling med öppna armar i sitt parti 1996. Något att tänka på innan man lägger sin röst på detta alternativ (s/v/mp) nästa år!

SDS SVD SVD SVD KVP

En kommentar till Förräderi vs förräderi

  1. björn carneholm skriver:

    När jag var ung och grön, det var för länge sen, läste och hörde jag om spioner som jobbat för Sovjet.
    Jag frågade mig då i det jag trodde, neutrala Sverige, varför man aldrig tog fast spioner som jobba för t ex USA eller andra länder. Jag var som sagt, ung och grön och förstod inte bättre. I dag borde jag förstå, men nu spelar det ingen roll längre. Ingenting tycks spela någon roll.
    Jo! vädret spelar rollen.

Kommentera

