Finns det någon anledning?

Symbolen för sammanbrottet.

Symbolen för sammanbrottet.

Läser i media om alla som förfärar sig över att Vellinge, som är en av Sveriges rikaste kommuner, inte vill ta emot flyktingar. Ingen tycks förstå varför. Eller rättare sagt tala klarspråk om anledningen. För Vellingeborna är det bara att lyfta blicken till Malmö och se verkligheten där. Och det har de gjort. Och det de ser är definitivt inte lockande.

Två exempel:

  •  Upplopp och bilbränder mest hela tiden.
  • Områden där inte räddningstjänsten kan åka in utan massiv poliseskort. 

Och i kväll blev det ånyo kontantstopp i Malmö bussar. Detta efter en serie rån och överfall.  

Så varför vill inte Vellinge ta emot flyktingar?  

Svaret kan vara detsamma som varför Sverigedemokraterna växer.

Läs även: Cyniskt utnyttjande

SDS SDS DN SVD SVD SVD

8 Responses to Finns det någon anledning?

  1. N skriver:

    Jo jag vet, invandrare är mer benägna att begå brott och är helt enkelt dåliga människor. Fy skäms på alla invandrare, de borde omgående resa tillbaka och sluta sno våra cyklar.
    ADM: Inte generellt, men vi malmöbor har ögon att se med. hade det bara gällt cyklar hade jag varit en euforisk invandringshyllare!

  2. simon skriver:

    Det är klart att det är därför man röstar som man gör i Vellinge och varför SD växer. Jag tycker det är sorgligt att vi som lever i en demokrati inte kan tala öppet om problem som vi upplever utan att vara rädda att kallas rasister. Därför tror jag att det är nödvändigt att politiker även i andra partier reflekterar över människors oro över integration. Jag tror det är viktigt att vi tar upp de här frågorna så vi kan tala om dem. Jag är även för att man i Vellinge skall ha rätt att själva bestämma över sin kommun. Jag tycker dock att det är tråkigt att man inte vågar öppna för integration. Det tror jag är lösningen. Jag tror det är viktigt att leva blandat både åldersmässigt men även från olika kulturer för att vi skall skapa ett samhälle tillsammans. Jag tror först det är då som vi kan tala om vad som känns rätt och fel. Då kan vi påverka. Det är inte en hållbar lösning att bygga murar.

  3. Affe skriver:

    Ja vi har väl inte riktigt pratat om åtagandet vi har tagit på oss. Har vi mottagningskapacitet?

    http://affes.wordpress.com/2009/06/18/manniskor-fran-farliga-lander-i-sverige-1975-2008/

  4. dick skriver:

    ,,att vara kritisk till den förda invandringspolitiken är inte det samma som att vara rasistisk, eller främlingsfientlig,,

  5. dick skriver:

    –inte kan tala öppet om problem som vi upplever utan att vara rädda att kallas rasister–

    tacka tidigare regeringars utredare (masood kemal)som talade om strukturell diskriminering när det inte fanns konkreta exempel.

    vet du att numera syrs sveriges invandrarpolitik genom otaliga invandrare intresseföreinngar som ju är remissinstanser

  6. kalle008 skriver:

    till N: ”Jo jag vet, invandrare är mer benägna att begå brott och är helt enkelt dåliga människor. ”

    Larvig ironi. Invandrare är inte dåliga människor, men kollisionen mellan deras egen kultur och ett civiliserat samhälle gör dem till brottslingar. Den enklaste lösningen är att låta dem slippa den kollisionen.

    Och det gör man bäst genom att se till att de hålls i länder där kollisionen uteblir.

    Det är fanimej inte svenskar som ska ändra sig.

  7. Tengil skriver:

    Ja det räcker med att lyssna på Aktuellt där de igår kväll analyserade varför SD växer och att det enligt dem berodde på att de möjligtvis fått för mycket uppmärksamhet i nämnda medium ! Inte ett ord om VARFÖR ! Men vi som genomskådat massmigrationens verkningar VET varför vi röstar på SD !

  8. tarzan skriver:

    När jag bodde i Malmö för 35 år sedan sa många ; det bästa med Malmö är Köpenhamn – jag sa det bästa med Malmö är Falsterbo, för jag älskade den vita stranden där och alla sommar disco.

Kommentera

