Reepalu är arg

Ilmar i samma demonstration som AFA. Fotot taget vid ESF i Malmö. Foto: Bloggen.

Socialdemokraten Ilmar Reepalu rasar mot allt och alla. Han har inte sagt vad han har sagt och har han sagt det så är han missförstådd med vilje!

Vore det inte lättare att Ilmar säger vad han menar och inte tvärt om? Nu är i alla fall Ilmar arg.

Ilmar attackerar Skånska Dagbladet.
– Skånska Dagbladet har spridit falska uppgifter om mig och profiterat på mig när de blev citerade i franska tidningen Le Monde. Jag är mycket besviken på Skånska Dagbladet som farit med osanning och sedan utnyttjat det för att få egen publicitet.

Att tidningen släppt ljudinspelningen från intervjun där vem som helst kan lyssna och höra att Ilmar säger det som reportern sedan skriver ner bekymrar inte Ilmar. Nu bojkottar Reepalu tidningen.

Ilmar attackerar Sveriges Radio.
Jag är mycket besviken på Public Service att de tillåter ett sådant politiskt utspel, rasar Ilmar efter programmet God morgon, världen. Detta efter en krönika i programmet av förläggaren Svante Weyler.

I krönikan gick Weyler till attack mot Reepalu som sedan en tid tillbaka kritiserats hårt för uttalanden om Malmöjudars problem med hot och otrygghet. Svante Weyler ångrar inte sin hårda krönika.

– Ilmar Reepalus argumentation innebär en tankefigur som ligger bakom antisemitismen. Han är inte värd folkets förtroende, säger Svante Weyler till tidningen.

Nu skall Ilmar se om han kan polisanmäla SR.

http://www.skanskan.se/article/20100301/MALMO/703019782/1057/*/polisen-vill-se-skarpta-straff-vid-hatbrotten

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-overvager-polisanmalan_4353867.svd

http://www.resume.se/nyheter/2010/03/01/jag-har-blivit-utsatt-for-/


6 kommentarer till Reepalu är arg

  1. B-O Gavne, Västerås skriver:

    JAG FÖRSTÅR INTE! -Vad är det som ni förvånas över? -Att malmöbor angriper judarna. Men detta är ju helt i linje med Reepalus beteende att benämna Malmö kommun för Malmö STAD.
    Ni vet som vi svenska folk har kommit överens om, stadgat i lag, att alla våra kommuner Sverige runt benämns just KOMMUN. Inte minst på att kommun ju innefattar både tät-/stads boende invånare och landsbygdsboende.
    .
    Att Reepalu hävdar, att Malmö stadsinvånare är nått finare människor än andra; landsbygdsboende. Med att man ju inte kan benämna landsbyggd för stad.
    Att Reepalu jobbar på att skilja på oss människor, ni vet som det gick till i förra seklets början. Alltså visst finns också våra städer, med deras gator, höga hus och dålig luft, där samhällsgemenskapen av invånarna i kommunområdet benämns KOMMUN. Och jag hävdar inte att denna så kallade kommunreformen från 1967, är det bästa för all framtid. Att jag idag ser att, möjligen bör denna kommunreformen revideras något. Att vi svenska folk diskuterar sakerna och röstar. –Men inte att en revidering skall köras med våld och terror, som, bland andra, Illmar Reepalu pysslar med.

  2. Felle skriver:

    Det är nåt konstigt med Reepalu. Allt han säger missförstås av de som lyssnar på honom. Det är journalister. Det är radiofolk etc. Fasen – kan inte karl’n prata så folk begriper. Hur i hela friden blev han kommunalråd egentligen? På att prata smörja, som alla har missförstått? Och hans plats i det politiska livet – är det en missförstådd Reepalu som har kommit upp sig? För Sveriges och Malmös framtid – låt oss slippa Reepalu nu och för all framtid.

  3. Magda skriver:

    För mig är Malmö en stad full med skit, både i luft o enhel del av befolkningen där. Man kör inte ens dit för man är helt övertygad om att man kommer att bli mördad innan man är därifrån igen! Mina barn fick INTE söka in på skola i Malmö för mig då jag vill ha mina barn i livet!!! Det är vad Malmö är för mig…o den här Repaluen…han gör saken värre i mina ögon. Han bidrar till mer hat o ondska där….!!!! Vad är hans egen bakgrund med tanke på hans ondska???? Sätt en mur runt Malmö…..*suck*…så får repaluen som han vill då! Och nej jag bor inte ens i närheten av Malmö o de jag skriver är min egen uppfattning av allt man läst om skitstaden!!!

  4. Johan skriver:

    Jag undrar vad Reepalu menade när han sa att Israel mördat 400 palestinska barn… Annars ett väldigt rättframt uttalande från en politiker.

    Men det är klart att han är på palestiniernas sida i konflikten och låter judarna i Malmö få betala ”sitt folks” skuld.

  5. Skogman skriver:

    Jag har aldrig varit i Malmö. Men jag tänker mig Malmö som på gamla svart/vita filmerna med dom runda, roliga människorna som äter gåslever och som alltid är glada och kärleksfulla.

  6. ola skriver:

    Reepalu är inte bara ARG han är också jävligt DUM.

Kommentera

