En demokratisk insats

Före!

Efter!

Bloggen gjorde slag i saken och gjorde just det som jag uppmanade mina läsare till igår. Jag åkte runt och återställde saboterade valskyltar.

I går skrev jag följande rader:
”Bloggen gillar demokrati och yttrandefrihet. Därför reser bloggen upp samtlig nervält valreklam som jag ser och har möjlighet att återställa. Jag gör här ingen skillnad mellan partierna även om jag hittills endast stött på vandalism mot Sverigedemokraterna.

Jag uppmanar alla demokrater, oavsett vilka ni tänker rösta på, att göra det samma. Vill vi ha demokrati så är det det enda riktiga och anständiga att göra. Vi kan inte längre acceptera dessa brott!”

Tidigare i bloggen om valsabotage

KVP

Före!

Efter!

Ingen förebild då det känndes ganska brådskande att återställa just den här skylten. Omgivningen var inte direkt SD-vänlig.

2 Responses to En demokratisk insats

  1. Nimrod skriver:

    Om du reser upp alla skyltar oavsett parti så är du min hjälte. Kommer själv att rösta på SD och jag tycker att man i en demokrati ska agera på ett korrekt sätt. Därför hade jag förväntat mig att Mona eller Fredrik skulle ta avstånd från politiskt våld men så blev det ju inte…

  2. kalle skriver:

    skulle varit 20-30 procent om SD fått vara i tv och tidningar.
    jag har kastat ut tv för flera år sedan, ingen i familjen hade tid att se på värdelös smörja. man kan se webbtv kostnadsfritt utan nån svindyr tvlicens. och alla kan se när man själv har tid. ingen manisk anpassning till sändningstider.

    hoppas nån fågel flyger in i sändarantennen på kaknästornet i stockholm och även de lokala masterna i landet. räcker med att en hackspätt TRÄFFAR MITT I PRICK PÅ DE KÄNSLIGA SÄNDARANTENNERNA så blir det svart för stasi-indoktrineringstv.

    eller att eon eller vattenfall snålar in på underhåll av elförsörjningen så det blir STRÖMAVBROTT på sändarmasterna!
    då blir det inte mycket till valfjäsk för 7 klövern och folket får söka sanningen på webben

Kommentera

